Innblikk
Gode råd trenger ikke alltid å koste noe. Her deler vi kunnskap og erfaringer fra prosjekter, samt saker om forbrukerinnsikt, SEO, innholdsmarkedsføring og sosiale medier.
Hva er en landingsside?
Fra å være nettstedets adgangsport til å bli selve konverteringsmotoren – landingssider har utviklet seg til å bli en viktig suksessfaktor i mange digitale strategier. Disse dedikerte sidene er ikke bare imponerende målrettede, men de har også evnen til å forvandle et enkelt klikk til en betydelig handling som bidrar til å drive virksomheten fremover
Generativ AI og menneskelig kreativitet: Et partnerskap for fremtiden
En fersk studie fra Adobe viser at nesten ni av ti markedsførere tror at generativ AI vil hjelpe dem med å gjøre en bedre jobb.
Hvordan bruker du egentlig en søkeordsanalyse?
En søkeordsanalyse er et av de nyttigste verktøyene en bedrift kan investere i – i hvert fall hvis den henvender seg til konsumentmarkedet.
Dette må du huske når du skal lage en ny nettside
Det er mange som har brent seg på å glemme søkemotoroptimalisering (SEO) når de har lansert et nytt nettsted. Her får du sjekklisten.
Seks likheter mellom vin og innholdsmarkedsføring
Vi i Core Content elsker å levere godt innhold. Det gjør vinmakeren Alberto Burzi også. Etter å ha pratet med ham, viste det seg at vin og innholdsmarkedsføring også har flere ting til felles.
Slik øker du salget med riktig innhold
Når kundene velger produkt på nett og ikke i butikken, må markedsføringen innrette seg deretter. Her er noen råd om hvordan du lykkes.
Se opp for passionistaene – kvinnelige forbrukere med makt
Morderne kvinner i storbyene vil ikke lenger finne seg i å bli behandlet som passive forbrukere. De vil være med å skape innovasjonene selv.
Forbrukerinnsikt: Kjenner du målgruppen din?
Vi lever i et forventningssamfunn hvor våre vaner og preferanser endres raskt. Man skal rekke det samme som før, bare på mye kortere tid. Men vet du hvordan skal du gå frem?
«Innsikt» har blitt et buzzord som slenges rundt
Bedrifter og organisasjoner har aldri hatt så mange kilder til data som nå. Høyst sannsynlig har de aldri bestilt eller selv produsert så mye «innsikt» heller. At ordet er satt i hermetegn, er imidlertid ikke tilfeldig.
The silent influencers
Har du tenkt på at de som roper høyest, kanskje ikke er de som har mest påvirkning? «De stille influenserne», eller Passionistaene om du vil, er forbrukere med store nettverk og enda større påvirkningskraft. Her skal du få lære litt mer om dem, og om hvordan du kan nå fram til dem.