Innblikk
Gode råd trenger ikke alltid å koste noe. Her deler vi kunnskap og erfaringer fra prosjekter, samt saker om forbrukerinnsikt, SEO, innholdsmarkedsføring og sosiale medier.
Hva lærte vi av Googlegate?
SEO-eksperter over hele verden trodde knapt sine egne øyne, og de uunngåelige diskusjonene om hvorvidt informasjonen var ekte florerte i tiden som fulgte.
Skriv engasjerende og inspirerende tekster!
En essensiell del av de fleste markedsaktiviteter er markedsføringstekster, også kjent som copywriting. Det handler om leveransen av ordlyd og setninger, som med kløkt og strategisk treffsikkerhet skal få leseren til å engasjere seg. Men hva er det viktig å tenke på når man skriver slike tekster?
Hva er en landingsside?
Fra å være nettstedets adgangsport til å bli selve konverteringsmotoren – landingssider har utviklet seg til å bli en viktig suksessfaktor i mange digitale strategier. Disse dedikerte sidene er ikke bare imponerende målrettede, men de har også evnen til å forvandle et enkelt klikk til en betydelig handling som bidrar til å drive virksomheten fremover
Generativ AI og menneskelig kreativitet: Et partnerskap for fremtiden
En fersk studie fra Adobe viser at nesten ni av ti markedsførere tror at generativ AI vil hjelpe dem med å gjøre en bedre jobb.
Seks likheter mellom vin og innholdsmarkedsføring
Vi i Core Content elsker å levere godt innhold. Det gjør vinmakeren Alberto Burzi også. Etter å ha pratet med ham, viste det seg at vin og innholdsmarkedsføring også har flere ting til felles.
Slik øker du salget med riktig innhold
Når kundene velger produkt på nett og ikke i butikken, må markedsføringen innrette seg deretter. Her er noen råd om hvordan du lykkes.
Se opp for passionistaene – kvinnelige forbrukere med makt
Morderne kvinner i storbyene vil ikke lenger finne seg i å bli behandlet som passive forbrukere. De vil være med å skape innovasjonene selv.
Forbrukerinnsikt: Kjenner du målgruppen din?
Vi lever i et forventningssamfunn hvor våre vaner og preferanser endres raskt. Man skal rekke det samme som før, bare på mye kortere tid. Men vet du hvordan skal du gå frem?
«Innsikt» har blitt et buzzord som slenges rundt
Bedrifter og organisasjoner har aldri hatt så mange kilder til data som nå. Høyst sannsynlig har de aldri bestilt eller selv produsert så mye «innsikt» heller. At ordet er satt i hermetegn, er imidlertid ikke tilfeldig.
The silent influencers
Har du tenkt på at de som roper høyest, kanskje ikke er de som har mest påvirkning? «De stille influenserne», eller Passionistaene om du vil, er forbrukere med store nettverk og enda større påvirkningskraft. Her skal du få lære litt mer om dem, og om hvordan du kan nå fram til dem.