
Som leder må du ta langt større ansvar for medarbeiderne dine enn bare å innkalle til Teams-møter.
Les mer herGode råd trenger ikke alltid å koste noe. På denne bloggen deler vi kunnskap om og erfaringer fra SEO, innholdsmarkedsføring, forbrukerinnsikt og sosial og betalt spredning.
Som leder må du ta langt større ansvar for medarbeiderne dine enn bare å innkalle til Teams-møter.
Les mer herHar du nylig lest en lang artikkel på flere tusen ord uten å tenke over hvor lang den var, fordi den bare dro deg naturlig videre med stadig nye elementer av bilder, tekst og video? Da var det kanskje en scrollytelling-artikkel du leste. Scrollytelling er altså en sammensetning av «scrolle» og «storytelling», eller på godt norsk: digital historiefortelling.
Les mer herCore Content vokser og nå leter vi etter en Social Media Manager som kan bidra til teamet vårt.
Les mer herNavnet Cloud Media Service er historie, og erstattes av Core Content.
Les mer her– Vi har fått en positiv resultatutvikling hver måned, sier Berit Wattne i Cloud Media.
Les mer herEgmont Publishing har kjøpt 50 prosent av aksjene i Cloud Media Service. Det gir oss store muskler til å investere i mennesker, kompetanse og innsikt fremover.
Les mer herGjør fjorårets store Google-nyhet at innholdsmarkedsførerne endelig kan kaste søkeordsanalysene på båten?
Les mer herDet eneste vi vet om fremtiden er at den er i endring, og det gjelder i høyeste grad også lederen. Her er tipsene som gjør deg til en god leder i fremtiden.
Les mer herHar du tenkt på at de som roper høyest, kanskje ikke er de som har mest påvirkning? «De stille influenserne», eller Passionistaene om du vil, er forbrukere med store nettverk og enda større påvirkningskraft. Her skal du få lære litt mer om dem, og om hvordan du kan nå fram til dem.
Les mer herForbrukere i beslutningsøyeblikket bryr seg verken om kalde produktfakta eller om hvor fortreffelig selgeren er. Når valget står mellom å kjøpe eller ikke kjøpe, er det bare én ting som avgjør: Følelser.
Les mer herEnda ikke skjønt poenget med å legge Pinterest inn i markedsplanen din? Her har du noen gode argumenter.
Les mer herDet er mye snakk om «greenwashing», og grønnvasking, for tiden. Hva er greenwashing, egentlig, og hvor kommer begrepet fra?
Les mer herNytt år, nye muligheter. Men hvilke muligheter bør du egentlig gripe? Her er 11 trender vi tror vil prege markedsføringen i 2020.
Les mer herDet var høye stett, bløte kaker, blå ballonger og tusenvis av mennesker tilstede da vår kunde Intersport nylig åpnet en sportsbutikk for fremtiden.
Les mer herI Core Content jobber vi alltid etter visjonen vår: Vi gjør deg god. Derfor er det ekstra hyggelig å bli kåret til årets samarbeidspartner for Wallmans Oslo.
Les mer herGod innholdsmarkedsføring gir merkevaren din en personlighet vi tror på. Men hvordan? Her forklarer vi begrepet.
Les mer herGoogle handler først og fremst om å gi nyttige svar. Likevel er det mulig å kombinere kreativitet med god SEO.
Les mer herDet fins mange SEO-byråer i Norge, og enda flere som kaller seg det. Her er en sjekkliste for å hjelpe deg til å velge riktig samarbeidspartner.
Les mer herTags – på norsk best oversatt til emneknagger – kan være et effektivt verktøy for både SEO og brukervennlighet. Så hvorfor bruker så mange dem feil?
Les mer herHver side du publiserer på nett, gir Google signaler om hvor høyt sida skal rangere på ulike søk. Innholdsoptimalisering handler om å gjøre disse signalene så gode som mulig.
Les mer herÅ komme høyt opp i de riktige Google-søkene, er den beste markedsføring en bedrift kan ha. Men søkemotoroptimalisering (SEO) kan virke vanskelig og teknisk for mange. Derfor har vi laget en sjekkliste med 10 konkrete punkter som du kan gå gjennom selv.
Les mer herSøkeord er det aller første mange tenker på når noen sier «SEO». Likevel er få markedsføringsbegreper mer misforstått. Her er 10 forsøk på å slå hull på de største mytene.
Les mer herNettbutikkgründer Kenneth Dreyer har stor suksess og effektivt samarbeid med influencers i markedsføringen. Her deler han praktiske råd og tekniske tips.
Les mer herEpisode 16 av Den store kundereisen.
Les mer herTekstene på bedriftens nettside er viktig både for omsetningen og omdømmet. Men hvordan står det egentlig til med norske nettsidetekster?
Les mer her3,5 milliarder google-søk om dagen gjør at markedsførere må tenke nytt rundt kundereisen og kjøpstrakta.
Les mer herVi i Core Content elsker å levere godt innhold. Det gjør vinmakeren Alberto Burzi også. Etter å ha pratet med ham, viste det seg at vin og innholdsmarkedsføring også har flere ting til felles.
Les mer herEpisode 15 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 14 av Den store kundereisen.
Les mer herDen årlige prisutdelingen i Oslo samler merkevareaktører fra Orkla Skandinavia, Baltikum og India til en hyllest av gode vekst- og innovasjonsinitiativ i konsernet. Og det var her, blant 700 deltakere og 250 andre nominerte, at familiekonseptet Plusstid fikk sølv i kategorien «One Orkla».
Les mer herModerne kvinner i storbyene vil ikke lenger finne seg i å bli behandlet som passive forbrukere. De vil være med å skape innovasjonene selv.
Les mer herFor å lykkes med en bedriftsblogg må du innse én ting: Det er ikke en nettavis du lager.
Les mer herSøkemotoroptimalisering av tekster handler ikke bare om selve søkeordet. Det er også andre ord som bør med i teksten. Her kan du lese om hvilke – og hvordan du finner dem.
Les mer herNår et 200 år gammelt forsikringsselskap ikke gjør det, trenger kanskje ikke du heller å føle deg for gammel for Snapchat?
Les mer herEpisode 13 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 12 av Den store kundereisen.
Les mer herGoogle i år er ikke likt Google i fjor. Her er to heite temaer fra høstens utgave av Europas største SEO-konferanse, Brighton SEO.
Les mer herFacebook kan være en fantastisk markedsføringskanal – hvis bedriften din når opp i kampen om publikums nyhetsfeed. Her er tipsene for å lykkes.
Les mer herEpisode 11 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 10 av Den store kundereisen.
Les mer herEn søkeordsanalyse er et av de nyttigste verktøyene en bedrift kan investere i – i hvert fall hvis den henvender seg til konsumentmarkedet.
Les mer herEpisode 9 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 8 av Den store kundereisen.
Les mer herPositiv mediedekning er verdifullt for hele virksomheten, men det kan være utfordrende å oppnå. Hvordan skal man gå frem og hva bør man tenke på?
Les mer herEpisode 7 av Den store kundereisen.
Les mer herVi lever i et forventningssamfunn hvor våre vaner og preferanser endres raskt. Man skal rekke det samme som før, bare på mye kortere tid. Men vet du hvordan skal du gå frem?
Les mer herEpisode 6 av Den store kundereisen.
Les mer herDet hjelper lite med god SEO og betalte Facebook-poster hvis enkle språkfeil får bedriften til å se klønete og uproff ut. Men hvordan skriver du godt og korrekt?
Les mer herNår kundene velger produkt på nett og ikke i butikken, må markedsføringen innrette seg deretter. Her er noen råd om hvordan du lykkes.
Les mer herEpisode 4 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 3 av Den store kundereisen.
Les mer herEpisode 2 av Den store kundereisen.
Les mer herEn av Clouds faste samarbeidspartnere, Trond Lyngbø fra Search Planet, er regnet av Forbes.com som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister. Interessen i salen var derfor stor da den blide bergenseren torsdag 11. mai gjestet Core Contents femte frokostseminar for sesongen.
Les mer herStemmestyrte søk, søk ved hjelp av mobilkameraet og enda større vekt på relevans og kvalitet. Les om tre av årets store trender innen søkemotoroptimalisering.
Les mer herI dag har vi publisert første episode av vår nye podcast om markedsføring, Den store kundereisen. Første gjest ut er ingen ringere enn Steffen Rabben fra Google Norge.
Les mer herHvordan tenker Google, og hva kan vi som markedsførere gjøre for å få våre produkter og tjenester synlige på nett?
Les mer herMed all verdens informasjon noen få touchskjermtrykk unna, har kundereisen endret seg fundamentalt – og med den hvordan man bør drive markedsføring.
Les mer herFacebook-annonsering kan være dyrt og treffe dårlig. Men riktig metodikk gir mye bedre resultat – og lavere budsjett og priser.
Les mer herAlle er på Facebook. Derfor må du også være der med produktet ditt. Men vet du hvordan du skal gå fra å møte et publikum, til å få dem som kunder?
Les mer herGoogles verktøyer gir altfor mye informasjon om leserne til ikke å bruke den. I din egen og lesernes interesse.
Les mer herSlik lager du innholdet som gir god søkemotoroptimalisering – på lesernes premisser.
Les mer herGjør analysejobben før og etter du poster innholdet ditt. Da treffer du best mulig hos brukerne dine. Det var stinn brakke 19. januar, da Core Content startet årets første frokostseminar, #cloudfrokost, med å spørre: Hvordan kan vi øke salg ved å gjøre en god analyse i forkant, og ved å optimalisere innholdet? UX-designer og daglig […]
Les mer herHer er de beste innsidetipsene for hvordan du bør jobbe med SEO fremover. – SEO er grunnlag for all digital strategi. Får du SEO riktig, får du til alt det andre også. Det var det klare budskapet fra Magnus Strømnes Bøe da han åpnet Core Contents frokostseminar 8. desember. Partneren og lederen for egne og […]
Les mer herDet er mange som har brent seg på å glemme søkemotoroptimalisering (SEO) når de har lansert et nytt nettsted. Her får du sjekklisten.
Les mer herDisse enkle grepene gjør at innholdsmarkedsføringen din gir verdifull innsikt om dine potensielle kunder.
Les mer herGod content marketing bør bygge tillit – for med det å øke salget. Men hvordan gjør du det?
Les mer herFor å lykkes i sosiale medier må du bruke innsikt, riktig teknologi og kreativitet – og du må tørre. Slik Erik Holm gjorde da han skapte Norges lengste vannsklie.
Les mer herFeil i SEO-arbeidet kan koste millioner. Derfor er det nesten utrolig hvor mange selskaper som begår grunnleggende SEO-tabber – også store selskaper.
Les mer herVurderer din bedrift å satse på SEO? Her er en liten guide for å se om dere burde.
Les mer herDet må ikke ta lang tid å begynne med innholdsmarkedsføring. Her er historien om Frokosten.no.
Les mer herVi i Cloud har som mål å være best på innhold. Så hva er vel mer naturlig enn å lage podkast?
Les mer herSkal du lykkes med podcast, er det ikke nok å velge et interessant tema. Du må også klare å formidle det slik at lytterne faktisk vil lytte.
Les mer herFullt fokus på innhold, ikke penger og suksess. Det mener Norges største matblogger er nøkkelen til suksess på nett.
Les mer herHvor setter Markedsføringsloven grensene for innholdsmarkedsføring? Vi tok en prat med forbrukerombud Gry Nergård.
Les mer herHva betyr egentlig alle ordene innenfor digital markedsføring? Her får du forklaringer til de viktigste.
Les mer herI én time hver uke har Nordnet opptil 10.000 kunders oppmerksomhet. Velkommen til fremtidens markedsføring.
Les mer herDet begynte med en dårlig video på Youtube. 1,5 millioner visninger senere omsetter bedriften for 20 millioner og skal åpne butikk i Sverige.
Les mer herEksempel på innholdsmarkedsføring: -God innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som er helt på brukernes premisser. Det er der de fleste bommer, etter min mening. De tenker for mye på seg selv, sier tidligere markedsdirektør i ICA, Andreas Gjøsund. Icas tidligere markedsdirektør gikk på en scene i januar. Salen var full av markedsførere. -Vi skal ha […]
Les mer her