Hvordan jobber du smart med influencers? Lær mer på dette seminaret!
Å bruke influencere i markedsføringen blir bare mer og mer populært. Men hva bør du egentlig tenke på før du inngår et samarbeid, og hva er riktig for akkurat din virksomhet?
På Cloudfrokost 6. desember får vi to forskjellige innfallsvinkler til dette – fra nettbutikkgründeren Kenneth Dreyer i We Are Brands, og SoMe-ansvarlig Even Skyrud sammen med daglig leder Erlend Dahlhaug Paxal fra Stiftelsen Erlik (=Oslo) – to vidt forskjellige virksomheter som begge har samarbeidet med kjente personligheter for å oppnå mer oppmerksomhet og engasjement rundt sine produkter. Hvordan planlegger du samarbeid med influencere når du representerer en ideell aktør kontra en kommersiell aktør? Hva er forskjellene og hva er fellestrekkene?
Kenneth Dreyer har lang fartstid innen e-handel, og var partner i Inevo før han startet å bygge nettbutikker i utlandet. Han har etablert nettbutikkene Freddy Store i USA, Singapore og Australia og Just Hype i Storbritannia. Butikkene selger blant annet shape up-bukser til jenter noe som også har spredd seg via bloggere og andre influencere på sosiale medier. På seminaret vil Kenneth blant annet snakke om influencer-strategi og hvordan influencer-markedsføring bør spille på lag med øvrig markedsføring.
Stiftelsen Erlik har samarbeidet med blant andre Petter Uteligger i forbindelse med åpningen av kaffebaren Erlik Kaffe, og nå sist Petter Stordalen under salget av deres nye julebok. SoMe-ansvarlig Even Skyrud og daglig leder Erlend Dahlhaug Paxal vil blant annet fortelle om hvordan =Oslo når nye målgrupper og velge riktige influencere for sin geskjeft.
Agenda:
08.00 – 08.30: Frokost og mingling
08.30 – 08.55: Influencer-strategi v/ nettgründer Kenneth Dreyer fra We Are Brands
08.55 – 09.25: Vårt arbeid med influencere v/ daglig leder Erlend Dahlhaug Paxal og SoMe-ansvarlig Even Skyrud fra =Oslo
09.25 – 09.30: Avslutning