Hotellkjeden kom opprinnelig til oss med ønske om bistand til å lage en enkeltstående kampanje rundt deres årlige frokostfeiring – Den nasjonale frokostdagen 13. april. På denne dagen markerer Scandic Hotels sin frokostlidenskap både internt og eksternt. ”Men hvorfor fremheve denne stoltheten bare én gang i året?” spurte vi. Dermed videreutviklet vi denne ideen til et mer langsiktig konsept, nemlig innholdsplattformen frokosten.no, i tide til lansering på frokostdagen som fant sted litt over en måned etter prosjektstart.
Synlighet
Formålet med frokosten.no er at Scandic Hotels skal kunne dele sine beste frokosttips og oppskrifter med hotellgjester og andre frokostelskere – slik at de kan bli inspirert til å ha en god start på dagen – også når de er hjemme hos seg selv. På denne måten kan Scandic Hotels være synlige ikke bare på Den nasjonale frokostdagen, men i tillegg når det Googles etter tips til julefrokosten, påskefrokosten, en sunn hverdagssmoothie eller en ekstra god helgefrokost. De får også vist frem sine egne frokostkokker og eksperter som briljerer med sine kunster både på frokosten.no og i Scandic Hotels’ sosiale medier – noe som ikke bare skaper troverdighet og nærhet utad, men også intern stolthet.
I samarbeid med Scandic Hotels har vi identifisert målgrupper, og lagd en ditto innholdsstrategi og redaksjonsplan. Vi har stått for design og utvikling av nettløsningen, samt produksjon av oppskriftstekster og reportasjer, oppskrifts-videoer og det meste av foto. Vi har hatt jevnlige redaksjonsmøter hvor vi sammen har drodlet ideer, evaluert resultater og utarbeidet redaksjonsplan.
I tillegg til å drifte frokosten.no har vi også bistått Scandic Hotels i å lage native-annonser og reklamedesign, og bidratt med rådgivning innen diverse markedsaktiviteter.