Det var utfordringen Kirkens Nødhjelp presenterte da de kom til oss i Core Content vinteren 2017. Bistandsorganisasjonen ønsket rett og slett å etablere en ny kanal for å kommunisere med sine eksisterende og potensielle samarbeidspartnere på en mer effektiv måte.
Mor-barn partnermagasin
Vi valgte å utfordre dem på hele distribusjonsstrategien. Mens bistandsorganisasjonen tidligere hadde sendt papirmagasiner til samarbeidspartnerne, foreslo vi å gå for en heldigital løsning i stedet. Resultatet ble pilotprosjektet «mor-barn partnermagasin», en temaside hvor vi samlet og omarbeidet eksisterende artikler i tillegg til å skrive nye, for deretter å bistå Kirkens Nødhjelp med å spre innholdet til relevante målgrupper.
Resultatet var todelt: Temasida hjalp Kirkens Nødhjelp til å nå målet om å finansiere en ny helsestasjon i Malawi. I tillegg fikk organisasjonen en ny og relevant kommunikasjonsplattform som har vist seg å fungere svært godt, og som har skapt stor interesse i resten av bistandsbransjen.
Organisasjonens langsiktige partnere har i tillegg fått egne partnersider med mulighet for interne aktiviteter for å skape engasjement.
Etter det vellykkede pilotprosjektet har vi hjulpet Kirkens Nødhjelp til å videreutvikle kanalen og videreført arbeidet med temabasert, inbound kommunikasjon med partnerne.