Vårt samarbeid med Gresvig har så langt resultert i 30.000 kategoritekster og produktbeskrivelser innen sports- og fritidsprodukter. Alt av innhold er basert på en omfattende søkeordsanalyse og SEO-optimalisert for å gi gsport.no og intersport.no et konkurransefortrinn gjennom høyere plassering i Google. Resultatet er økt trafikk til nettbutikkene og høyere konvertering. God og engasjerende produktinformasjon gir kundene både inspirasjon til kjøp og en trygghet for at de har kjøpt riktig vare, som igjen resulterer i at Gresvig mottar færre returer på grunn av feilkjøp.
UX og webdesign– Et godt fundament
Cloud har bistått med å videreutvikle nettbutikkene til å bli mer brukervennlige. En nettbutikk skal bestå av enkle og logiske innganger som hjelper kundene å finne fram til det de søker i varesortimentet. Med et stort sortiment er det viktig med en menystruktur som gir relevante filtreringsmuligheter i frontend. Mer enn 200.000 produkter inkl. størrelser og fargevarianter er indeksert i backend i Magento fra et omfattende PIM-system for en kontinuerlig vareflyt med produktnyheter i nettbutikkene.