


Webanalyse
Digital markedsføring gir så mye data at du fort mister skogen av syne for bare trær. Vi hjelper deg med webanalyse som gir mening – og handlingspunkter.
Webanalyse
Digital markedsføring gir så mye data at du fort mister skogen av syne for bare trær. Vi hjelper deg med webanalyse som gir mening – og handlingspunkter.
Brukt riktig gir webanalysen sannheten om møtet mellom din bedrift og kundene dine: Hvordan finner de deg, hvordan beveger de seg rundt på sidene dine, hvilke sider som fungerer og hvilke sider som får kundene til å forsvinne. Det kan med andre ord være et fantastisk styringsverktøy som gir klare svar på hva du kan forbedre og hvordan.
«I never guess. It is a capital mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.»
-Sir Arthur Conan Doyle, Author of Sherlock Holmes stories
Meningsfull webanalyse
Utfordringen er at de digitale analyseverktøyene gir ekstremt mye data. Og det er ikke datadumper du trenger. Du trenger innsikt som hjelper deg til å ta gode valg. Det er her vi kan hjelpe. Vi har selv sittet i timevis og sett oss blinde på alle tallene, og vet hvordan det kan føles. Men ved hjelp av egne erfaringer, konferanser, fagartikler og diskusjoner med andre i bransjen, har vi også funnet metoder for å tolke dataene.
Slik jobber vi med webanalyse
Når vi gjør webanalyse, konsentrerer vi oss derfor om de suksessfaktorene som er viktige for din bedrift. Om det er lav eller høy fluktfrekvens, lang eller kort lesetid, få eller mange sidevisninger eller andre faktorer, avhenger helt av hva sidene skal gjøre. Webanalyse i et vakum fungerer nemlig dårlig. Dataene må alltid ses i et businessperspektiv. I samråd med deg definerer vi målene for hva nettsidene skal gjøre både for deg og for kundene. Deretter finner vi ut hvilke data som er forretningskritiske, gjør de tekniske implementeringene som er nødvendige for å sikre korrekte data, og setter opp et oversiktlig dashbord med dataene som har betydning. På den måten luker vi ut støyen. Vi hjelper også til med tolkning og analyse av dataene, og supplerer dem gjerne med kvalitative spørreundersøkelser og nettbaserte surveys. Deretter kommer vi med råd om hva du bør gjøre for å forbedre kundeopplevelsen og få bedre inntjening.
«Utfordringen er at de digitale analyseverktøyene gir ekstremt mye data. Og det er ikke datadumper du trenger. Du trenger innsikt som hjelper deg til å ta gode valg.»
Ønsker du en uforpliktende prat?
Vi hjelper deg gjerne, ring oss eller send oss en mail så tar vi kontakt så snart som mulig.
Kontakt oss