


Analyse og innsikt
Vi sørger for at du forstår hva kundene er interessert i, og hvordan du bør snakke med dem i de ulike fasene av kundereisen.
Innsikt og analyse
Vi sørger for at du forstår hva kundene er interessert i, og hvordan du bør snakke med dem i de ulike fasene av kundereisen.
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Våre eksperter på søkemotoroptimalisering (SEO) hjelper deg til å nå de rette kundene – og sørger for at nettsidene dine fungerer optimalt. Å arbeide med søkemotoroptimalisering (SEO) innebærer alt fra vaktmesteroppgaver til analyse og strategi. Og alle elementene må være på plass for å gi et nettsted god SEO. Derfor jobber vi i Core Content med SEO i alle faser fra A til Å.
«Det er mulig å betale seg til høye plasseringer på søkeordene. I enkelte tilfeller kan det være nødvendig. Men det aller beste er selvfølgelig å oppnå plasseringene organisk (altså uten å betale).»
Webanalyse
Digital markedsføring gir så mye data at du fort mister skogen av syne for bare trær. Vi hjelper deg med webanalyse som gir mening – og handlingspunkter. Brukt riktig gir webanalysen sannheten om møtet mellom din bedrift og kundene dine: Hvordan finner de deg, hvordan beveger de seg rundt på sidene dine, hvilke sider fungerer og hvilke sider får kundene til å forsvinne.
«Utfordringen er at de digitale analyseverktøyene gir ekstremt mye data. Og det er ikke datadumper du trenger. Du trenger innsikt som hjelper deg til å ta gode valg.»
Forbrukerinnsikt
Innsikt om mennesker er framtidens fremste valuta. Derfor tilbyr vi en stor verktøykasse for å gi våre kunder ekte forbrukerinnsikt. Hvis du vil overbevise meg, må du tenke mine tanker, føle mine følelser og si mine ord. Sitatet tilhører den romerske statsmannen Cicero, men det er like sant i dag. For å vinne kampen om kundene, må du forstå dem, og du må snakke slik at de forstår – både hva du mener og at du bryr deg.
«Vi finner ikke bare ut hva målgruppa gjør, men også hvorfor – og om de egentlig skulle ønske de fant en annen løsning.»
Konverteringsoptimalisering
En nettside består av utallige elementer. Konverteringsoptimalisering handler om å maksimere resultatene ved å finne beste løsning for hvert enkelt av dem. Detaljer, detaljer, detaljer. Det sies at djevelen bor i dem, og det gjør sannelig også veien til økt fortjeneste. Problemet er bare å vite hvilke detaljer som bør forbedres, og hvilken løsning som faktisk er best.
«I de aller fleste tilfeller vil forbedringene ha større effekt jo nærmere konverteringspunktet de ligger. Men ideelt sett bør alle kontaktpunktene i kundereisen testes for virkelig å komme fram til det beste resultatet.»
Søkeordsanalyse
Det hjelper ikke å være nummer én på Google på et ord ingen søker etter. Derfor bør de aller fleste digitale markedsføringsstrategier starte med en søkeordsanalyse. 95 prosent av alle kjøp starter med et Google-søk. Det betyr at vi mennesker googler helt vanvittig mye.
«I de aller fleste tilfeller vil analysen også avdekke mange nye muligheter for å bli funnet av kundene.»
Teknisk SEO
Når du skal bygge et hus, må du ha grunnmuren og bærekonstruksjonen på plass. Og det må vedlikeholdes. For nettstedet ditt spiller teknisk SEO den samme rollen. Lenker som peker ingensteds, menypunkter som ikke virker, eller feil som gjør at hele eller deler av nettsida forsvinner fra Google. Det skal ikke skje, men det skjer likevel. Nettsider er nemlig ikke som bøker. De lever.
«Siden teknologi og søkemotorenes algoritmer er i stadig endring, må arbeidet også gjentas jevnlig – omtrent som bilen må på EU-kontroll.»
SEO retainer
Hvert år gjør Google rundt 500 endringer. Med en SEO retaineravtale sikrer du at bedriftens nettsted alltid henger med i utviklingen. Vi passer også på at ikke feil får trafikken – og kundene – til å stoppe opp. Å drive en nettside er som å ha hage. Du kan aldri lene deg tilbake og tenke at «nå er jobben gjort». Nettstedet krever jevnlig stell og vedlikehold, akkurat som hagen.
«Med en retaineravtale legger vi til ditt nettsted i alle våre verktøy. Deretter setter vi opp varslingsrutiner for kritiske feil og avvik, og gir personlig oppfølging gjennom både møter og på telefon/epost for å hjelpe deg videre.»