Det hjelper lite med god SEO og betalte Facebook-poster hvis enkle språkfeil får bedriften til å se klønete og uproff ut. Men hvordan skriver du godt og korrekt?
Det er tema når tekstdoktor Christine Calvert er gjest i den femte episoden av vår podkast om markedsføring, Den store kundereisen.
Calvert har skrevet to bøker om å skrive, «Skriv så det selger» og «Skriv for nettet – kort og godt», og er svært opptatt av språk og innhold – og hvordan de virker sammen så du får gode tekster.
I episoden får vi blant annet høre om:
- De tre vanligste feilene i innholdsmarkedsføring og hvordan du kan løse dem.
- Hva bedrifter bør tenke på for å fremstå troverdige og engasjerende.
- Hva markedsføreren bør gjøre hvis bedriften har flere målgrupper for produktet eller tjenesten.
- Hvordan du kan forstå hva kundene virkelig er opptatt av.
- Hvordan du kan løse det når bedriften insisterer på å kalle produktet, eller det produktet løser, noe helt annet enn det folk flest søker etter.
Til sammen gir det 26 minutter som du virkelig bør høre hvis du ønsker å skrive gode tekster.
Og som bonus får du helt til slutt en liten innholdsmarkedsføringsblues.
Programledere er Åslaug Birgitte Græsvold og Gjermund Glesnes.